PÅ GÅNG PÅ BJÖRNERÖD

HÖSTENS LEKTIONER STARTAR 15 JANUARI

Missa inte att anmäla dig till ridskolan

Anmäl dig  - vi har grupper för alla åldrar och alla nivåer -

till Kerstin på mail kerstin1950@telia.com

eller kontakta

Jan-Erik 0705562670

Tränare som besöker Björneröds Ridklubb frekvent

Peter Eriksson

Hoppryttaren Peter Eriksson har varit en återkommande gäst hos Björneröds Ridklubb i flera år.  Han har haft hoppträning med medlemmar och inbjudna samt en clinic där han delar med sig sin syn på träning och ridning och ger praktiska tips och råd.

1983 tog Peter Eriksson sitt första SM-guld i Stockholm och placerade sig topp 3 de kommande två åren, samt fyra år på raken från 1993 till 1996. 1984 deltog han i sitt första OS i Los Angeles, USA. Han deltog även i OS 1992 i Barcelona, 1996 i Atlanta, 2004 i Aten och 2008 i Hong Kong/Peking.

Under början av 2000-talet var Peter Erikssons karriär påi topp. 2001 vann han silver i EM i Arnhem, Nederländerna och året efter vann han silver i VM i Jerez, Spanien. Han återvände även till SM och tog silver både 2003 och 20054. Den största framgången var ändå under OS i Aten 2004 då han tillsammans med det svenska landslaget tog hem silvermedaljen. 2007 tog han silver i ute-SM och guld i inne-SM i Falun.

I augusti 2010 tog Peter Eriksson över rollen som lärare för hippolog- och unghästutbildningsprogrammet på Flyinge, efter hoppryttaren Jens Fredricson.

Britt Hammar

Britt Hammar är Grand Prix-domare i dressyr och brinner för dressyr på alla nivåer. Hon har under lång tid hängivet ägnat sig åt att utbilda, döma och vägleda större delen av södra Sveriges dressyrryttare.

Under 2015 tilldelades hon Svenska Ridsportförbundets förtjänstmedalj i guld.

Britt Hammar är domarutbildare, dressyrdomarkandidat i Grand Prix, överdomare, domare för ryttartest, domare för unga hästar och hon har även arbetat ideellt med TR II i Dressyr.

Hos Björneröds Ridklubb har hon varit en kär gäst som hjälpt ekipage i samtliga dicipliner med markarbete via programridning. Genom dressyrprogrammens rörelser får hon ekipagen att utvecklas på ett positivt sätt, oavsett diciplin.

Cecilia Rahn

Meriterade tränaren Cecilia Rahn gästar ibland Björneröd och hålla träning för inbjudna.

Tömkörningskurs för Sixten Österlund

På sikt planerar klubben för en ny tömkörningskurs med Sixten Österlund.

Deltagarna får lära sig grunderna i att arbeta hästen från marken och får många tips och råd. Man övar enskilt tillsammans med Sixten och övriga deltagare tittar på.

Program 2024

15 januari Lektionerna startar

10 mars Årsmöte

1 maj Division 1 dressyr häst

16 juni Sommarlägren startar på Björneröd

2 september Höstterminen startar

7 december KM dressyr

8 december KM hoppning

Frågor och anmälan till specialträning, clinic eller programridning på e-postadress:

info@bjornerodsridcenter.se

Eller via telefon på:

Jan-Erik Johansson, ägare, telefon

070-556 26 70.

Mona Eggesvik, stallchef, telefon: 070-263 53 37.